10 Kasım 1999 Çarşamba

o vardı

bir gün garip bir korku duydum.
üzerime atlayan kediler gibi bir korku…
sonra uyandım.
o vardı.
gittiğini duyamadım.

o gittiğinde, kediler gibi uyandım.
ellerimi avuçlar gibi yaptım.
dudaklarımı duvarlar gibi yaptım.
sonra utandım, garip bir korku duydum.
o vardı.

o vardı.
nasıl ki gökte ay,
nasıl ki suda balıklar,
nasıl ki ellerimde, yüzümde yaralar, tırnak izleri,
nasıl ki umut, işte o da…

oda; sarımsı ve bomboş; bir şey yapmıyor sesleri yankılamaktan başka.
o vardı.
kelimeler yetmiyor anlatmaya.
sigara dumanı gibi doldurmuştu her yeri.
bağırıyordu; yankılıyordu oda.

yankılıyordu, orada, burada, dudaklarımda.
onu düşünüyordum, öyleyse…
o vardı.
düş ve gerçek arasında asılı
sayıklıyordum geceyi, gündüzü ve bildiğim her şeyi.

sayıklıyordum ve kediler görüyordum durmadan.
garip bir korku duyuyordum sanki.
uyandım.
güzel gece sabahladı benimle… - o yoktu-
sonra gitti, gittiler, gece, o, umut ve başka ne varsa.

sonra bir gün garip bir korku duydum.
öylesine…

Ankara - 10.11.1999